住めばバンコク タイでカフェ&日本語講師&保育士&英会話&蕎麦打ち&コーチング&移住サポート&集客アイデア

Bangkok Japanese コロナ禍ですので日本の新規お客様にもオンラインで教えています。お気軽にどうぞ→ lifeinbangkok1☆gmail.com

30代外国人IT企業CEOとホテルビジネスでよく使う日本語24時間

外国人IT企業CEOとホテルビジネスでよく使う日本語24時間お話

 

 

ムダの排除

業務の棚卸を行い、ムダを無くす

予約カルテの予約ノートへの転記時間の削減

フロントと施設管理のスキルマップの作成と実施

スキルマップの実施

マルチタスク化とスキルマップの整備

働き方の見直し

予約管理のペーパーレス化

改善意識を向上させ改善提案を増やす

業務分担や業務フローの整備

自発的に業務改善に取り組める風土づくり

シフト作成時の基準見える化

作業内容の見直し

「玄関歓迎看板」制作時間の削減

経費の削減(原価低減、電力削減、備品費低減)

夕食配膳(部屋だし)及び下膳業務の改善

洗い場の業務改善

飲料在庫の削減

フロントの手待ち時間短縮

5時半会議(夕方の機能横断型調整会議)

作業改善、標準化・マニュアル化・マネジメントの徹底

フロントと施設管理のスキルマップの作成と実施

スキルマップの実施

マルチタスク化とスキルマップの整備

アレルギーをお持ちのお客様への料理提供

シフト作成時の基準見える化

働き方の見直し

予約管理のペーパーレス化

改善意識を向上させ改善提案を増やす

業務分担や業務フローの整備

自発的に業務改善に取り組める風土づくり

会席料理と卓袱料理の調理時間の違いの明確化調理時間と作業負荷に配慮した価格設定や営業方法の見直し

業務プロセス調査

清掃業務フロー作成オペレーションの見直し

料理の配膳ミスを防ぐ

フロント業務の空き時間の活用

フロントの協力体制づくり

宴会時のお皿の下げを効率良く行う。

団体予約管理台帳の作成

タスクリストの作成

日常業務の平準化

予約業務の省力化

フロント業務の短縮化

和邸マニュアル作成

海外のお客様満足度の向上

荷物郵送の対応の効率化

食事会場のデシャップ化

食品表示内容確認時間の削減

朝食バイキングの物の配置と導線改善に伴う時間短縮と人員削減

忘れ物管理業務の改善

ワゴン活用で料理や荷物の運搬周りの負担減少

連泊・滞在のお客様のルームクリーニングやアメニティ交換の確認方法

フロントでお客様に渡す案内を統一・集約

食器出しの誰でもできる化 作業時間の削減

アメニティバイキングの実施

朝食バイキング会場での食器洗浄

営繕のルール厳守と計画的管理

マグネット宴席図の導入による宴会場作成時間の短縮

客室清掃時間の短縮・備品セット完成度の向上

下膳

かまどダイニング下準備時間短縮・簡潔化

かまどダイニング下準備時間短縮・簡潔化

インチャージ使用者増加による業務の平準化

清掃作業時間の短縮

清掃時間の短縮

かまどダイニング下準備時間短縮・簡潔化

かまどダイニング下準備時間短縮・簡潔化

食器の見直し

新入社員によるフロントオペレーションマニュアルの作成

レストランマニュアルの作成

畳にカーペットを敷く作業の削減

客室整備の相互チェックシステム見直し

客室整備作業の廃止また見直し

客室清掃業務の改善

少人数運営の管理体制の強化

フロントの引継ぎの時間短縮

フロント業務のルールの明文化による確認時間の削減

フロント業務の『手順書』による仕事を覚える時間の削減

清掃指示確認の時間短縮

清掃業務の『手順書』による仕事を覚える時間の削減

客室担当業務の標準化

フロント業務の標準化

顧客情報の共有

チェックアウト時の混雑の回避

フロント・売店・ナイトフロントの業務効率化

温泉大浴場の維持清掃作業の改善

「はおり」を畳む時間の削減

ご案内作業時間の短縮

フロントのチェックイン時間の短縮

食事提供方法の変更による準備時間の短縮

予約課の通話時間の短縮

名物料理台の事前セットの改善

クレームをなくし、接客サービスを充実させる

・フロント及び関連部署の業務改善による効率化・サービス向上

・フロント周辺及び倉庫の整理整頓

特別清掃業務のルーティーン化

食器破損対策の実践

レストランの動線改善

清掃時における適正業務時間と人員(メンバー構成)の検証

清掃業務のマニュアル作成による作業の標準化とチェックリストの運用による漏れ防止と定着化

宴会場における下膳の時間短縮

客室係のオペレーションの見直しによる顧客満足維持と効率性改善の両立

清掃作業の効率化

夕食の配膳及び提供の時間短縮

洗い場の生産性向上

仲居係のマニュアル見直しと指導方法の確立

フロントの業務を短縮、効率化しマニュアル化する

レストラン下膳・洗い場の効率化とサービス向上

清掃業務の業務委託から内製化へのシフト

個人による作業時間の平準化

閑散時間帯に手待ちしないように業務を明確にする

カルテチェック効率化による時間短縮

客室清掃・備品準備作業の標準化

布団敷きの仕上がりの均一化と作業時間の短縮

客室清掃業務の作業時間短縮

5Sによる作業環境の改善

器出し作業の標準化と作業効率UP

フロントチームの稼働効率改善 および他部署業務振替による効率改善

喫茶ラウンジにおける破損物の削減

シフト改善

料飲部の勤務シフト変更による長時間労働の削減

朝食準備時間の削減

フロント係および仲居係のシフト編成の改善

フロント・売店・ナイトフロントの業務効率化

清掃時における適正業務時間と人員(メンバー構成)の検証

レストラン『渚亭』の運営変更

5時半会議(夕方の機能横断型調整会議)

フロント係および仲居係の間のマルチスキル(多能工)の推進

設備改善・更新、機械化、道具化

食事処の設置による夕食の部屋出しの完全廃止

ロボット床拭き・窓拭き掃除機の導入

清掃収納棚の設置

お部屋清掃の軽減

コーヒーマシンの変更

循環ポンプのインバータ制御による電力使用量の削減

設備の老朽化が進み、水光熱費が無駄になっているので改善したい

省エネに取り組んでいるが、電気使用量をさらに減らしたい

グラス洗浄時間の短縮

水抜き作業時間の削減

コンベンションホールの清掃時間の短縮

食事案内用紙の作成自動化による作成時間の削減

宴会場・会議会場の掃除時間の短縮

宴会場へのカートの導入による運搬負荷の軽減

連絡ツールの充実による作業時間の短縮

IT

情報共有をスピーディにできる仕組み

経営情報作成の自動化及び社内共有化

ペーパーレス化に向けた修正ソフトの導入

モニターシステムの導入

無料アプリの活用によるペーパーレス化

業務システムに関するITの導入による生産性向上

フロントシステムの導入

ホームページ改善によるネット予約率の向上

タブレットを活用した顧客情報の共有

ナイトフロント業務日報共有の効率化

手書の宿泊日報を、データベースで落とし込み、エクセルにて作成

調理台帳作成時間の短縮

予約台帳の電子化

5S3定、レイアウト改善による効率化

貸出備品の2S 貸出返却サイクルの制定

飲料在庫管理の合理化

飲料冷蔵庫の整理整頓

備品倉庫の5S・3定を推奨する。

ドリンク在庫管理場所の見直しにより補充をより簡素化する

食器小物の収納位置の明確化と在庫数の把握

備品・在庫バックヤードの5S3

食器棚の扉

客室使用分在庫管理

冷凍庫整理

メニューPOPの管理方法の変更

レイアウトの変更

備品置き場の整理整頓と業務効率アップ

備品置き場の整理整頓と業務効率アップ

チェックリストの作成によるチェックのマルチ化

備品置き場の見直し(清掃)

事務所倉庫(飲料倉庫)の整理整頓

バイキング会場のレイアウト変更による人件費削減

食事会場で残飯、食器の仕分け

(宴会場)個人、団体の作業エリアを分離

個人客向け宴会準備作業手順の改善~接客係の配膳作業からの解放~

宴会場出入り口での作業改善

食器の収納位置の明確化

パントリー、倉庫、サービス通路の5S・3定を行う

パントリー、倉庫、サービス通路の5S・3定を行う

在庫の保管場所の見直しと数量管理の徹底

食器棚の改善による労働時間の短縮

和食処「又三郎」の冷蔵庫・冷凍庫の変更による労働時間の削減

・フロント及び関連部署の業務改善による効率化・サービス向上

・フロント周辺及び倉庫の整理整頓

食器収納の見える化

発注点管理による備品在庫の見える化

夕食の配膳及び提供の時間短縮

リネンフロアの整理整頓による労働時間の削減

パントリー内の押入れの活用

人材育成・定着化、マルチスキル、部署間応援

各スタッフのスキルアップマルチタスク

入込客数の状況に対応した応援体制の強化

フロントと施設管理のスキルマップの作成と実施

スキルマップの実施

マルチタスク化とスキルマップの整備

清掃スタッフのスキルアップ

フロントスタッフのマルチタスク

到着時間の統計とパターン化

清掃スタッフの業務レベルの向上

スキルマップの導入

スキルマップの導入

新人教育の確立 ~ストレスのない教育、教えがいのある教育

接客動画マニュアル

スキルマップ、実務検定による従業員の人材育成

客室係のスキルアップ,サービスの質の均一化

施設管理課員の業務の質の均一化、マルチ化

新入社員の早期戦力化

新入社員の早期戦力化

若手社員の早期戦力化

シフト作成時の基準見える化

働き方の見直し

改善意識を向上させ改善提案を増やす

業務分担や業務フローの整備

自発的に業務改善に取り組める風土づくり

スキルマップの導入

仲居係のマニュアル見直しと指導方法の確立

スキルマップ作成による業務効率化

客施設整備担当若手社員の育成~Uさんの挑戦~

人材採用ツールの強化

永年勤続表彰制度の導入

社内報とありがとうカードの導入

スキルマップで臨時の応援態勢構築

マルチスキル化に向けたスキルマップの見直し

スキルマップによる上司と部下のスキルアップ面接の実施とOJT目標の設定

客室担当業務の標準化

フロント業務の標準化

顧客情報の共有

フロント係および仲居係の間のマルチスキル(多能工)の推進

チャネル責任者に対する目標付与と達成支援

外国語が話せないスタッフでも外国人観光客に対応できるようにする

夕食配膳(部屋だし)及び下膳業務の改善

洗い場の業務改善

フロントサービス課・バンケットサービス課のスキルマップの作成とキーマンのマルチスキル化の促進

早急に能力を上げたいスタッフ(意欲のある)に対して、十分な動機づけを図り、上司支援を約束して、優秀者の離職を防ぐキャリアプラン(育成計画)の作成

仲居係のマニュアル見直しと指導方法の確立

ES向上によるCS向上

永年勤続表彰制度の導入

サービス改善・クレーム対応

顧客価値を元に自社の魅力のアピールを強化、客単価向上

公式ホームページのインバウンドページのお客様目線化

チェックアウト時の混雑を解消する

かまどダイニング雰囲気づくり

レストランオペレーションの効率化

観光情報の積極的な提供

企画・パック宿泊の提案

当社の商品コンセプト、運営形態に合った販売施策の立案実施

(ターゲット顧客の絞り込みと商品設定、それらに合った販売チャネルの開発)

レディース向けアメニティの見直しなどによるレディースルーム稼働率の向上

チャネル責任者に対する目標付与と達成支援

外国語が話せないスタッフでも外国人観光客に対応できるようにする

クレームをなくし、接客サービスを充実させる

手作り朝食で、お客様の喫食率75%以上を目指す

合わせて、洗い場の効率化によって朝食担当が楽に仕事ができるようにする

料理原価の低減

飲料の在庫管理改善

経費の削減(原価低減、電力削減、備品費低減)

施設診断によるコストダウン

水光熱費が業界平均を上回り、削減する必要がある

設備の老朽化が進み、水光熱費が無駄になっているので改善したい

省エネに取り組んでいるが、電気使用量をさらに減らしたい

循環ポンプのインバータ制御による電力使用量の削減

温泉・水光熱使用量の削減

IoTによる日々の見える化実証実験

食器洗浄の合理化

デマンド監視

その他コストダウン

喫茶ラウンジにおける破損物の削減

全社的な改善施策の推進と人時生産性の向上

中抜け勤務の解消・見直し

料飲部の勤務シフト変更による長時間労働の削減

マーケティング

宿・ホテル予約サイトの自社ページ改善

競争優位性分析に基づく訴求内容の改善

おもてなしのシナリオを起点に全社員を巻き込んだプラン作り

定量的分析に基づく、客単価向上に向けた各種サービスの改善

プラン企画

朝食バイキングの残食量の軽減

 

 

 

Elimination of waste

Take inventory of business and eliminate waste

Reduction of transfer time to reservation notes of reservation chart

Creating and implementing skill maps for front desk and facility management

Implementation of skill map

Multitasking and skill map maintenance

Review of working style

Paperless reservation management

Raise awareness of improvement and increase proposals for improvement

Business division and maintenance of business flow

Creating a culture where you can voluntarily work on business improvement

Standard visualization when creating shifts

Review of work contents

Reduction of production time for "entrance welcome sign"

Cost reduction ((1) cost reduction, (2) power reduction, (3) equipment cost reduction)

Improvement of dinner serving (room start) and serving

Business improvement of washing place

Beverage inventory reduction

Shortening the waiting time at the front desk

5:30 meeting (cross-functional coordination meeting in the evening)

Work improvement, standardization, manualization, thorough management

Creating and implementing skill maps for front desk and facility management

Implementation of skill map

Multitasking and skill map maintenance

Providing food to customers with allergies

Standard visualization when creating shifts

Review of working style

Paperless reservation management

Raise awareness of improvement and increase proposals for improvement

Business division and maintenance of business flow

Creating a culture where you can voluntarily work on business improvement

Clarification of the difference in cooking time between kaiseki and shippoku dishes → Review of pricing and sales methods in consideration of cooking time and workload

Business process survey

Review of cleaning workflow creation operation

Prevent cooking mistakes

Utilization of free time at the front desk

Creating a front desk cooperation system

Efficiently lower the plate at the banquet.

Creating a group reservation management ledger

Creating a task list

Leveling daily work

Labor saving in reservation work

Shortening front desk work

Creating a Japanese-style house manual

Improving overseas customer satisfaction

Efficient handling of parcel mailing

Deshapping the dining venue

Reduction of food labeling content confirmation time

Time reduction and personnel reduction due to arrangement of breakfast buffet items and improvement of conductors

Improvement of lost property management work

Use wagons to reduce the burden of transporting food and luggage

How to check room cleaning and amenity replacement for guests staying consecutive nights

Unify and consolidate information given to customers at the front desk

“Reducing work time that anyone can take out dishes”

Implementation of amenity buffet

Dishwashing at the breakfast buffet venue

Strict adherence to repair rules and systematic management

Shortening the time required to create a banquet hall by introducing a magnetic banquet map

Shortening room cleaning time and improving equipment set completion

Lower set

Kamado dining preparation time shortened and simplified ①

Kamado dining preparation time shortened and simplified ②

Business leveling by increasing in-charge users

Reduction of cleaning work time

Shortening cleaning time

Kamado dining preparation time shortened and simplified ③

Kamado dining preparation time shortened and simplified ④

Review of tableware

Creation of front operation manual by new employees

Creating a restaurant manual

Reduction of carpeting work on tatami mats

Review of mutual check system for guest room maintenance

Abolition and review of guest room maintenance work

Improvement of room cleaning work

Strengthening the management system for small-group operations

Shortening the time to take over the front desk

Reduction of confirmation time by clearly stating the rules of front desk work

Reduction of time to learn work by "procedure manual" of front desk work

Shortening the time to confirm cleaning instructions

Reduction of time to learn work by "procedure manual" of cleaning work

Standardization of guest room operations

Standardization of front desk operations

Sharing customer information

Avoiding congestion at check-out

Improving operational efficiency at front desks, shops, and night front desks

Improvement of maintenance and cleaning work of hot spring public bath

Reduction of time to fold "Haori"

Reduction of guidance work time

Shorter check-in time at the front desk

Shortening preparation time by changing the way meals are served

Reservation section talk time reduction

Improvement of pre-set of specialty cooking table

Eliminate complaints and enhance customer service

Efficiency and service improvement by improving operations at the front desk and related departments

Organize the area around the front desk and the warehouse

Routine of special cleaning work

Practice of tableware damage measures

Improving the flow of restaurants

Verification of appropriate working hours and personnel (member composition) during cleaning

Standardization of work by creating manuals for cleaning work and prevention and establishment of leaks by operating checklists

Shortening the time for the lower set in the banquet hall

Both maintaining customer satisfaction and improving efficiency by reviewing the operations of the room clerk

Efficiency of cleaning work

Reduced time for serving and serving dinner

Improving washroom productivity

Review the manual of the Nakai staff and establish a teaching method

Shorten, streamline and manualize front desk operations

Improving the efficiency and service of restaurant lower dishes and washing areas

Shift from outsourcing of cleaning work to in-house production

Leveling work time by individuals

Clarify your work so that you don't wait during off-hours

Time reduction by improving the efficiency of medical record check

Standardization of room cleaning and equipment preparation work

Uniform finish of futon mattress and shortening of work time

Reduced work time for room cleaning work

Improvement of working environment by 5S

Standardization of equipment removal work and work efficiency improvement

Improving the operational efficiency of the front team and improving efficiency by transferring operations to other departments

Reduction of damaged items in the coffee lounge

Shift improvement

Reduction of long working hours by changing work shifts in the food and beverage department

Reduced breakfast preparation time

Improvement of shift organization of front desk staff and Nakai staff

Improving operational efficiency at front desks, shops, and night front desks

Verification of appropriate working hours and personnel (member composition) during cleaning

Operation change of restaurant "Nagisa-tei"

5:30 meeting (cross-functional coordination meeting in the evening)

Promotion of multi-skills (multi-skilled workers) between front desk staff and Nakai staff

Equipment improvement / update, mechanization, tooling

Completely abolished the room for dinner due to the establishment of a restaurant

Introduction of robot floor cleaning and window cleaning cleaners

Installation of cleaning storage shelves

Reduction of room cleaning

Coffee machine change

Reduction of power consumption by inverter control of circulation pump

The equipment is aging and the utility bill is wasted, so I want to improve it.

We are working on energy saving, but want to further reduce electricity usage

Reduction of glass cleaning time

Reduction of drainage work time

Shortening the cleaning time of the convention hall

Reduction of preparation time by automating the creation of meal guide sheets

Shortening cleaning time for banquet halls and conference halls

Reducing the transportation load by introducing carts to the banquet hall

Shortening work time by enhancing contact tools

IT

A mechanism that enables speedy information sharing

Automation of management information creation and sharing within the company

Introduction of correction software for paperless

Introduction of monitor system

Paperless by utilizing free apps

Productivity improvement by introducing IT related to business systems

Introduction of front system

Improvement of online reservation rate by improving homepage

Sharing customer information using tablets

Nightfront Business Daily report sharing efficiency

The daily accommodation report of the handbook is created in Excel by incorporating it in the database.

Reduction of cooking ledger creation time

Digitization of reservation ledger

5S / 3 fixed, efficiency improvement by layout improvement

Establishment of 2S rental return cycle for rental equipment

Rationalization of beverage inventory management

Beverage refrigerator tidy

We recommend 5S / 3 fixed for equipment warehouse.

Simplify replenishment by reviewing drink inventory management location

Clarification of storage position for small tableware and grasp of inventory quantity

5S3 fixed for equipment and stock backyard

Cupboard door

Inventory management for guest room usage

Freezer arrangement

Change of menu POP management method

Layout change

Organize equipment storage and improve work efficiency ①

Organize equipment storage and improve work efficiency ②

Multi-check by creating checklist

Review of equipment storage (cleaning)

Organize office warehouse (beverage warehouse)

Labor cost reduction by changing the layout of the Viking venue

Sorting leftover food and tableware at the dining venue

(Banquet hall) Separate work areas for individuals and groups

Improvement of banquet preparation work procedure for individual customers-Free from the serving work of the waiter-

Work improvement at the entrance and exit of the banquet hall

Clarification of tableware storage position

Perform 5S / 3 fixed for pantry, warehouse, and service aisle

Perform 5S / 3 fixed for pantry, warehouse, and service aisle

Review of inventory storage location and thorough quantity management

Shortening working hours by improving the cupboard

Reduction of working hours by changing the refrigerator / freezer of the Japanese restaurant "Matasaburo"

Efficiency and service improvement by improving operations at the front desk and related departments

Organize the area around the front desk and the warehouse

Visualization of tableware storage

Visualization of equipment inventory by order point management

Reduced time for serving and serving dinner

Reducing working hours by organizing linen floors

Utilization of closet in the pantry

Human resource development / retention, multi-skills, inter-departmental support

Skill improvement and multitasking of each staff

Strengthening the support system according to the number of visitors

Creating and implementing skill maps for front desk and facility management

Implementation of skill map

Multitasking and skill map maintenance

Skill improvement of cleaning staff

Multitasking front staff

Arrival time statistics and patterning

Improving the work level of cleaning staff

Introduction of skill map ②

Introduction of skill map ③

Establishment of new employee education-stress-free education, rewarding education

Customer service video manual

Human resource development of employees by skill map and practical test

Improving room clerk skills, equalizing service quality

Uniform and multi-level work quality of facility management staff

Early recruitment of new employees ①

Early recruitment of new employees ②

Early development of young employees

Standard visualization when creating shifts

Review of working style

Raise awareness of improvement and increase proposals for improvement

Business division and maintenance of business flow

Creating a culture where you can voluntarily work on business improvement

Introduction of skill map ①

Review the manual of the Nakai staff and establish a teaching method

Improving work efficiency by creating skill maps

Training of young employees in charge of customer facility maintenance-Mr. U's challenge-

Strengthening recruitment tools

Introduction of long-term service commendation system

Introducing in-house newsletter and thank-you card

Build a temporary support system with skill maps

Review of skill map for multi-skill

Conducting skill-up interviews with superiors and subordinates using skill maps and setting OJT goals

Standardization of guest room operations

Standardization of front desk operations

Sharing customer information

Promotion of multi-skills (multi-skilled workers) between front desk staff and Nakai staff

Goal setting and achievement support for channel managers

Allow staff who do not speak foreign languages ​​to accommodate foreign tourists

Improvement of dinner serving (room start) and serving

Business improvement of washing place

Creation of skill maps for the front service section and banquet service section and promotion of keyman multi-skills

Create a career plan (cultivation plan) to prevent employees from leaving their jobs by promising boss support by providing sufficient motivation to staff (motivated) who want to improve their abilities as soon as possible.

Review the manual of the Nakai staff and establish a teaching method

CS improvement by ES improvement

Introduction of long-term service commendation system

Service improvement and complaint handling

Strengthen the appeal of your company based on customer value and improve the unit price per customer

Looking at the inbound page of the official website from the customer's perspective

Eliminate congestion at check-out

Creating a Kamado dining atmosphere

Streamlining restaurant operations

Active provision of tourist information

Planning / pack accommodation proposal

Planning and implementation of sales measures that match our product concept and operation form

(Narrowing down target customers, setting products, and developing sales channels that match them)

Improving the occupancy rate of ladies' rooms by reviewing amenities for ladies

Goal setting and achievement support for channel managers

Allow staff who do not speak foreign languages ​​to accommodate foreign tourists

Eliminate complaints and enhance customer service

Aim for a customer's eating rate of 75% or more with homemade breakfast

At the same time, the efficiency of the washing area will make it easier for breakfast staff to work.

Reduction of cooking costs

Beverage inventory management improvement

Cost reduction ((1) cost reduction, (2) power reduction, (3) equipment cost reduction)

Cost reduction by facility diagnosis

Utility costs are above the industry average and need to be reduced

The equipment is aging and the utility bill is wasted, so I want to improve it.

We are working on energy saving, but want to further reduce electricity usage

Reduction of power consumption by inverter control of circulation pump

Reduction of hot spring / water light heat usage

Daily visualization demonstration experiment by IoT

Rationalization of dishwashing

Demand monitoring

Other cost reduction

Reduction of damaged items in the coffee lounge

Promotion of company-wide improvement measures and improvement of man-hour productivity

Elimination / review of mid-career work

Reduction of long working hours by changing work shifts in the food and beverage department

marketing

Improvement of own page of inn / hotel reservation site

Improvement of appeal content based on competitive advantage analysis

Making a plan that involves all employees starting from the hospitality scenario

Improvement of various services to improve unit price per customer based on quantitative analysis

Plan planning

Reducing the amount of leftover food in the breakfast buffet

 

メールはこちらへどうぞ

lifeinbangkok1☆gmail.com

☆→@